Landstede Groep

ONZE SCHOOL

Sportklas

Ben je sportief? In klas 2 heb je de mogelijkheid om mee te doen met de sportklas. Daar maak je kennis met sporten die je anders nooit zou doen!

In het schooljaar 2005-2006 zijn wij in klas 2 met een sportklas gestart. We zijn toen begonnen met een groot aanbod aan “nieuwe en verbredende sporten". Dit is in de loop van de jaren uitgebreid naar wekelijks 2 uur extra sport en bewegen. Deze lessen zijn niet in de plaats van andere vakken, maar worden extra gegeven binnen het rooster.

VERRIJKING EN SPORTORIËNTATIE
De lessen bestaan zowel uit sportverrijking als sportoriëntatie. Met verrijking bedoelen we: sporten uit de reguliere gymlessen, waarin we de deelnemers van de sportklas op een hoger niveau proberen te brengen. Voor de sportoriëntatie zullen we ook externe trainers inschakelen die de jeugd van onze sportklas laten kennismaken met relatief onbekende sporten.

HET PROGRAMMA
Het programma bestond het afgelopen jaren uit: klimmen, perslucht duiken, badminton, tafeltennis, freerunning, zaalvoetbal, fitness, kickboksen, basketbal, volleybal en waterskiën.

AANMELDEN

Wil je aankomend schooljaar naar het Agnieten College Zwartsluis?

VRAGEN?

NEEM CONTACT MET ONS OP!

Wat leuk dat je contact met ons wilt opnemen! Via de knoppen hieronder kun je ons bellen of mailen, maar je kunt ook via het contactformulier je vragen of opmerkingen kwijt.